Cicles‎ > ‎Cicle Superior‎ > ‎

Notícies Cicle Superior

Projecte "El mirall"

7 de març 2018, 4:02 publicada per Jaime Hidalgo

Aquest curs 2017/18 la nostra escola, concretament cinquè de primària, participa al pla pilot d'implementació del projecte: “El mirall. I tu, què fas davant del bullying?”, adreçat a joves de l'últim cicle de primària i de 1r d'ESO, i que té per objectiu la prevenció de les conductes d'assetjament entre iguals o bullying.

El projecte pretén corresponsabilitzar els joves davant d'aquestes situacions, a partir de la identificació de quines conductes són assetjament i la posterior sensibilització. Així, es fuig del binomi tradicional víctima-agressor i s'implica al grup com a element clau en diferents sentits: per una banda, deixant palès com aquestes conductes poden arribar a alterar directament les dinàmiques grupals i afectar, per tant, tots els seus integrants. I per l'altra, apoderant al grup com a actor indispensable per frenar aquestes situacions.L'objectiu és que tota la comunitat educativa, incloent les famílies, els centres i sobretot, l'alumnat, s'impliquin en el projecte i entre tots, s'aconsegueixi centres escolars lliures d'assetjament.

Disposeu de més informació al següent enllaç de l'Ajuntament de Vilanova:

Missives entre generacions (Carnaval)

7 de març 2018, 3:50 publicada per Jaime Hidalgo

L'alumnat de cinquè hem tornat a visitar els avis i àvies de la residència "Els Josepets", visita emmarcada dins el projecte "Missives entre generacions". Els hi vam explicar tot el que hem fet aquests dies de Carnaval i ell ens han explicat el que han fet i, sobretot, el que feien quan eren més joves, descobrint com es celebrava a la seva època i compartint un munt d'anècdotes. Ens ho hem passat molt bé i estem desitjant tornar-hi!! A continuació podeu gaudir de les imatges d'aquest dia:

Cliqueu sobre la imatge per visualitzar la resta de contingut

Missives entre generacions (Nadal)

7 de març 2018, 3:44 publicada per Jaime Hidalgo

Hola! El passat 19 de desembre, els alumnes de cinquè vam anar a fer una visita i a cantar nadales a la residència "Els Josepets". Aquesta activitat està emmarcada dins del projecte "Missives entre generacions", consistent en fomentar la relació entre els nens de l'escola i la gent gran que es troba a aquesta residència. Ens va agradar molt poder compartir aquesta estona i veure com ells també estaven molt contents!!

Llegim en parella

7 de març 2018, 3:37 publicada per Jaime Hidalgo

Com cada any, l'alumnat de tercer i cinquè d'educació primària participen al projecte "Llegim en parella". L'objectiu principal del projecte és la millora de la comprensió lectora, a partir de la tutoria entre iguals tot basant-nos en una metodologia de treball cooperatiu. Cada alumne de cinquè és tutor o tutora d'un alumne de tercer, així mentre els tutors i tutores reforcen els coneixements adquirits, els tutorats tenen l'oportunitat de practicar i aprendre treballant diferents tipologies textuals.
Aquí teniu algunes imatges d'una sessió!

Economat VNG

7 de març 2018, 2:27 publicada per Jaime Hidalgo

El passat dilluns, l'alumnat de cinquè, vam fer una sortida a l’Economat de Vilanova. Allà ens vam trobar amb l'Antoni Marrugat, un dels impulsors i que treballa molt fort per poder tirar endavant un projecte tan complicat i gran com aquest. Ell ens va explicar com va començar la iniciativa per part de gent molt voluntariosa que forma part de Càritas.

En aquesta sortida no només vam veure l’economat, també ens va fer pensar que tothom en algun moment de la vida pot tenir problemes econòmics i ens hem de poder ajudar els uns als altres. Aquí teniu algunes imatges de la visita:

Barça Kids

7 de març 2018, 2:20 publicada per Jaime Hidalgo

Els nens i nenes de cinquè hem participat a l'activitat "Barça Kids". Aquesta activitat és organitzada per la Fundació FCBarcelona i en ella es treballen tota una sèrie de  valors fonamentals en la pràctica de l'esport. En aquest cas hem treballat els següents: esforç, respecte, treball en equip, humilitat i ambició; entre d'altres activitats mitjançant la pràctica del rugbi. Ens ha agradat molt, hem après i ens ho hem passat súper bé! Feu un cop d'ull a les imatges del dia:

Viu el Parc (Olèrdola)

7 de març 2018, 2:02 publicada per Jaime Hidalgo

L'alumnat de cinquè vam realitzar la segona part de l'activitat: "Viu el Parc". Vam anar al Parc Natural d'Olèrdola, on vam realitzar tot un seguit d'activitats i vam descobrir una mica més el nostre entorn proper. A continuació podeu gaudir d'algunes imatges d'aquest dia:

Comptar fins el milió

30 de nov. 2017, 2:38 publicada per Albert Velasco   [ actualitzat el 30 de nov. 2017, 2:43 ]

Els  nens  i  nenes  de  la  classe  de  5è A, només  començar  el  curs   vam  aprendre  a  comptar  fins  el  milió amb mongetes  i  pots  reciclats.

Aquí  ens  teniu  molt  atents  i  concentrats  comptant  unitats, desenes, centenes  i  així,  fins  el  milió!!!

Ens  va  agradar  molt  fer  aquesta  activitat!

Conductores i conductors de primera!!!!

27 de nov. 2017, 7:27 publicada per Jaime Hidalgo   [ actualitzat el 27 de nov. 2017, 7:48 ]

L'alumnat de 6è hem fet unes quantes pràctiques amb la bicicleta... després de treballar la teoria a classe. No és tan fàcil com sembla indicar correctament els girs, circular per les rotondes i respectar els senyals de trànsit...Però ho hem aconseguit! Això sí,  sempre amb els casc ben posat !!!!!!!!

Viu el parc (sessió a l’escola)

16 de nov. 2017, 2:31 publicada per Albert Velasco

El proper dijous 23 de novembre l’alumnat de cinquè anem a celebrar la festa “Viu el parc”, a Olèrdola, amb moltes altres escoles de la comarca. Per conèixer millor l’entorn i les característiques del parc natural vam realitzar una sessió preparatòria a l’escola amb una de les organitzadores de l’esdeveniment. Aquí podeu veure algunes imatges de la sessió!

1-10 of 71