Curs 2017/2018‎ > ‎Notícies‎ > ‎

Dia de la dona treballadora

11 de març 2014, 3:26 publicada per Escola Ginesta   [ actualitzat el 19 de març 2014, 8:43 ]

Per tal de commemorar el dia de la dona treballadora des de l’escola es van proposar diversos tallers i activitats per a cada cicle.

A Educació Infantil s'ha presentat el conte “Què seré quan sigui gran?”, en el qual la protagonista, la Clara, decideix que, quan sigui gran  podrà ser el que vulgui... El fet que totes les persones, amb independència del seu sexe, poden desenvolupar-se lliurament en base als seus desitjos.

A Cicle Inicial han realitzat un taller de reflexió sobre "Qui fa què a casa" on han pogut veure qui fa les tasques de casa i si tothom participa per igual i també han jugat al joc  “Memori amb memòria”, en el qual l’alumnat d’inicial ha hagut de trobar les parelles, no buscant-hi  la mateixa imatge, sinó que el contingut d’aquesta es correspongués: cuinar amb cuinera, científic amb científica, escriptor amb escriptora...

A Cicle Mitjà veiem que les notes de les nenes i els nens són semblants. En canvi, quan cerquem informació sobre científiques i científics, ens adonem que, amb comparació, elles són molt poques. Aquí hi ha alguna cosa que no veiem gaire clara i que ens fa malpensar. Aquesta cosa podria ser que tinguessin més entrebancs que els homes i que els resultés més difícil arribar o alguna altra cosa que se’ns escapa. Però, el que ens agradaria a totes i a tots és que tinguessin les mateixes oportunitats que els homes.

A Cicle Superior es va visualitzar un vídeo d’una campanya publicitària anomenada “ellos también pueden”, amb l’ànim de despertar en l’alumnat el sentit crític i de reflexió al voltant de les discriminacions que encara ara pateixen les dones en els diferents àmbits, ja sigui social, laboral..

Arrel del visionat d’aquest vídeo l’alumnat de sisè B va traslladar la reflexió a la classe de matemàtiques. De forma anònima van respondre preguntes sobre qui realitza les tasques domèstiques a casa majoritàriament. El buidatge d’aquesta feina el podreu veure properament en la revista escolar de l’escola.

A sisè A el debat reflexiu va girar al voltant de les diferències que encara existeixen entre homes i dones en la societat actual. De forma més propera l’alumnat va verbalitzar sobre les relacions que s’estableixen a l’escola, concloent que a la nostra escola el sexisme no està present i que nois i noies disposen de les mateixes oportunitats i gaudeixen d’una bona convivència.

L’alumnat de 5è A un cop visualitzat el vídeo i haver-ne fet la reflexió va concloure les següents propostes.

-          Els homes i dones tenen els mateixos drets.

-          Prou masclisme.

-          Els homes i les dones són iguals, el gènere no importa.

-          Per què diferenciar-nos si tenim els mateixos drets?

-       Els homes i les dones poden fer la mateixa feina.

Una vegada més cal prendre exemple de les reflexions dels nens i nenes, que amb la seva visió innocent ens mostren com de fàcil és la convivència si aquesta es basa en el respecte, la tolerància i la igualtat de gènere.